Mit nye motor projekt startede den 24-01-06 og hele renoveringen er nok færdig den 25-04-06
Min bil har kørt siden jeg købte den som ny i 1992. 192,525 km med mig og min eks, de 57,300 km var med efter monteret Turbo, og det var der ingen problemer i, den har altid kørt fantastisk, og uden bøvl, den har altid fået skifteolie og filter for hver 7,500km og tandrem for hver 75000km og blev skiftet lige inden den blev lagt i Dannis på min regning så der ikke er noget i vejen med den. Den er nu lagt i Dannis Dynamic four og kører perfekt. Stor tak til Daniel og Mikkel, Vi fire spiste morgenmad som Danni havde med fra kl.10 til 11. Da klokken var halv to, var motoren lagt i hans bil, og den startede og kunne køre, med fire mand så går det stærkt med at få en motor i, der er så lidt bøvl med hans bagtøj, og gearing passer ikke sammen, så der kommer et bagtøj fra Japan sidst i april.
Dette projekt var ikke blevet til noget uden den kæmpe hjælp fra Daniel og Mikkel, der var ikke de problemer de ikke kunne løse, Stik og ledninger der ikke passede sammen, så jeg fik flere grå hår end jeg havde, og når jeg sagde hvad gør vi nu? Var svaret gå ind og drik dig en kop kaffe. Så kalder vi når vi har løst det, ellers havde jeg sku været helt grå håret. Så en kæmpe tak til dem.
Det var ikke det store problem for os at få motoren i, da den gamle var taget ud. Men ledninger og stik passede ikke sammen, så vi måtte tage mit gamle ledningsnet, til motoren og sætte på igen. Gearkassen passede ikke, kobling passede ikke, ingen problemer for dem. Jeg havde sved på panden. Så satte vi min gamle gearkasse og en standard kobling på. Så var den køreklar, ud og prøve den. Den gik sådan set godt, bortset fra at den nye standard kobling. Fes af på tredje tur, vi havde jo pillet motorstyringen af ved at bruge mit eget ledningsnet. Så den kørte 2 bars tryk, så der var ladetryk nok. Måtte så bestille en racerkobling, og en justerbar wastgate og en Blead ventil, så vi kunne få trykket op og ned, Så lige nu kører den 1bars tryk.
Den 8-4-06 moterede vi en ny kobling der kan klare 300 HK og 320 Nm så den burde kunne holde, igen måtte Daniel og Mikkel i arbejds tøjet.Men det var der heller ikke nogle problemer i.
Den nye VR 4 motor har kørt 90,412 km så den fik lige den helt store tur, listen er lang.
Skiftet tandrem
Skiftet remstrammer hjul
Skiftet medløber hjul
Skiftet balancerem
Skiftet balance hjul
Skiftet remstrammer
Skiftet vandpumpe
Skiftet olie pumpe
Skiftet termostat
Skiftet ribrem
Skiftet servorem
Skiftet kobling trykfod udrykker leje
Ny gearolie dexron II Kommet abcon grå-t i gearolien
Ny servoolie kommet abcon rød-s i servoolien
Renset motor olie ud med abcon system cleaner
Ny olie på motoren Dukhams 5/40 kommet abcon blå-m i olien
Skiftet olie filter
Skiftet olie og filter med abcon igen da jeg havde kørt 200 km
Kommet vand og kølervæske på
Kommet abcon oktan boost i tanken
Kommet abcon fuel system cleaner i tanken
Nye tændrør NGK 9ES turbo
Monteret nye stor køler fra en VR4
Monteret ny stor intercooler fra en VR4
Skiftet lambdasonde
Monteret ny olie tryks måler
Monteret justerbar wastgate
Monteret Forge justerbar bleed ventil
Monteret forlygter fra VR4
Monteret tågelygter og fjernlygter fra VR4
Monteret luftmængde måler fra en VR4
Monteret Forge blow oof ventil
Monteret komplet 2½ t udstødning med racer kat fra One two Pipe kan synes med det
Nye Samco slanger i Blå i hele motorrummet
Alle rør lavet i rustfri
Monteret ny stop lygte i spoiler
Ny motorhjelm med originale luftindtag fra VR4
Monteret Nye bremseskiver klodser caliber fra VR4
Monteret nyt batteri 70 amp
Monteret en rustfri oil cath tank med Kn filter
Motorhjelm bagklap skørter spoiler dør sider malet koks grå
Monteret ny speciel kobling til 300hk burde kunne holde
Så stor tak til alle som har leveret og lavet en masse specielle ting til mig
Daniel og Mikkel for motor arbejde
Tonni i Regstrup for alle rør
John smeden for at lave rust
Danni fra Høyer for levering af alt muligt
Jesper for altid hurtig levering af Samco slanger
Daugbjerg for levering af Blead ventil og Oil Catch tank
One Two Pipe for en kanon udstødning
Egon Buch for Front cut og alle de specielle ting han har gidet skaffe mig
Jørgens auto for altid at få lov at låne værktøj og altid få et godt råd
Focus autolakering Lise for at altid bære over med mig med alle de små ting jeg har glemt, så hun må i gang igen
Charlotte fra Kn for hurtig levering af filtre
Autobremsen for at lave en komplet kobling og svinghjul
Per fra P.P rustfri for levering af gitre
Vestslællands auto for levering af tændrør pærer og mange andre småting
Torben Machon for altid at gide lave en styreboks til mig
De fleste af disse mennesker er der links til på min hjemmeside, så kontakt dem eller mig hvis i vil købe noget, jeg har et fint samarbejde med dem alle.
Alle disse mennesker har gjort dette projekt muligt, hvis en havde manglet så havde projektet ikke været nær så godt.
Og så til min søde
kæreste Lissi, tak for at jeg har, måtte bruge en masse tid og penge på dette projekt, så nu skal vi køre rundt i landet og nyde sommeren i en fed bil.